In de pers

Persbericht Kiwanis Aalter: februari 2021 » Kiwanis Aalter schenkt popjes aan jonge patiënten AZ Sint-Vincentius

De vereniging Kiwanis Aalter Baekeland heeft 200 popjes geschonken aan het AZ Sint-Vincentius in Deinze. Deze zijn bestemd voor kinderen die in het ziekenhuis worden behandeld.

De bestuursleden van Kiwanis Aalter Baekeland hebben donderdag voor de vierde keer popjes geschonken aan het AZ Sint-Vincentius Deinze.

“De zorgmedewerkers leggen aan de hand van het knuffeltje aan de kinderen uit wat hen te wachten staat”, zegt Jeanne Blancke, communicatieverantwoordelijke van AZ Sint-Vincentius. “Ze tonen hoe hechtingen of een infuus worden aangebracht of hoe ze een zuurstofmasker dragen. Op deze manier zijn de kinderen minder angstig voor de behandeling of ingreep. Naast zijn educatieve talenten, is het speeltje een perfect afleidingsmanoeuvre om de patiëntjes even te laten ontspannen of om de doorzettertjes te belonen.”

Anthony Statius

Persbericht Kiwanis Aalter: maart 2010 » De sleutel start een fietsproject met steun van Kiwanis Aalter Baekeland

de afdeling binnen De Sleutel die zich richt tot minderjarigen, start deze week een fietsproject op. Elke bewoner beschikt vanaf nu over een persoonlijke tweewieler, waardoor veel verplaatsingen voortaan met de fiets kunnen. Het biedt ook perspectieven voor sportieve vrijetijdsuitstappen. Het project kon worden opgestart mede dankzij de steun van de Serviceclub Kiwanis Aalter Baekeland en de lokale Rotary.

Bron: http://www.desleutel.be/index.php?content=1&sub=14&detail=1324

april 2009 » Schenking DVC Heilig Hart

Persbericht Kiwanis Aalter: april 2009 » Schenking DVC Heilig Hart

in januari een concert met de Filharmonie organiseerde in de Brielpoort, schonk twee cheques van elk 9.000 euro aan het DVC Heilig Hart Bachte en het NAH-project Huis 120 in Ten Bosse, twee zorginstellingen voor gehandicapten.

Persbericht Kiwanis Aalter: april 2009 » NAH Project Ten Bosse en DVC Heilighart Bachte kregen elk een cheque van Kiwanis Baekeland

Maandag 30 maart overhandigde Baekeland Aalter 2 cheques van €9000 aan NAH Project Huis 120 en DVC Heilighart Bachte (foto’s). Beide cheques samen vormen de opbrengst van het concert van de Filharmonie dat door Kiwanis Aalter op 23 januari 2009 in de Brielpoort werd georganiseerd.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=BLKDE_20090401_001&ut

Op 30 maart kwam een grote delegatie van Kiwanis Aalter Baekeland een bezoekje brengen aan de leefgroep Mikado.

Een belangrijk deel van een gift is gebruikt voor de aankoop van een douchebad voor de kinderen uit Mikado. In die leefgroep verblijven momenteel 6 kinderen met een diep verstandelijke en motorische beperking. Ze zijn totaal afhankelijk van hun begeleiders wat lichaamsverzorging betreft. Bewonders brengen heel wat tijd door in de badkamer, waar ze regemaltig een relaxerend broebelbad krijgen.
Dankzij Kiwanis Aalter Baekeland is nu een douchebad aangekocht. Voordeel hiervan is dat het een combinatie is van bad, verzorgingstafel en doucheraam...

Persbericht Kiwanis Aalter: maart 2009 » Douchebad [Mikado]